Así sí | CF Pobla de Mafumet 0-4 UE Cornellà

La Pobla cae en la trampa del Cornellà

El filial del Nàstic pagó los errores de la defensa y el castigo le costó un 4-0
ALEJANDRO TEODORO | 19/09/2010 21:00
La Pobla de Mafumet vivió ayer una de esas jornadas aciagas, aquellas que más vale quedarse en la cama. El conjunto de Kiko Ramírez se enredó en la telaraña tejida por el Cornellà en el centro del campo, y por si fuera poco, falló estrepitosamente en ataque y en defensa. El resultado fue contundente, incluso cruel a tenor de los méritos de ambos equipos, en un partido bronco y cargado de tensión.

Los locales saltaron al campo con dominio del balón y poco más. El rival cerró filas en la divisoria y La Pobla fue incapaz de romper la barrera para crear alguna ocasión de peligro. En la primera llegada de los visitantes cayó el gol. Morón lanzó magistralmente una falta desde el borde del área que Antonio David sólo pudo seguir con los ojos.

El técnico pobletano ya avisó de las aptitudes físicas y tácticas del Cornellà, y no se equivocó. El bloque dirigido por Quique Pérez jugó sus bazas y cedió el balón a los locales. Con mucho toque en el centro del campo y poca profundidad, La Pobla desaprovechó las pocas oportunidades que tuvo de batir al meta Talavera, a diferencia de su rival. En el 29’, Valentín botaba una falta desde 60 metros que peinó Enric y, ante la pasividad de la defensa grana, Juli empujó el esférico a la red.

Los locales pecaron en exceso frente a un conjunto sólido, pero apelaron al esfuerzo para luchar por la remontada. Y en tres minutos, La Pobla tuvo el empate en sus manos. Virgili y Álvaro Rey estrellaron sendos chutes al palo para desesperación de sus compañeros, cuando se llegó al descanso.

Continuó el desfile de errores

La tónica de la primera parte tuvo continuidad en los siguientes 45 minutos. El Cornellà controló el tempo del partido ante una Pobla combativa pero sin ideas, y hundió el barco local con el tercer tanto. Enric aprovechó un nuevo error de la zaga para batir a un Antonio David, de nuevo desafortunado.

El técnico local intentó reconducir el despropósito con la entrada de Oribe, pero el resultado estaba más próximo a una goleada que a una milagrosa reacción local. Juli aprovechó un lío entre Chechi, Julio Rico y Antonio David para sentenciar el partido. Cuatro goles en cuatro ocasiones, sin que el portero local pudiera ni tan siquiera rozar el balón con las manos.

El encuentro se volvió más tosco, con muchas interrupciones. De juego, poco, y siempre de las botas de La Pobla. Los visitantes supieron controlar en todo momento al rival, e imposibilitó cualquier atisbo heroico. Porque ayer no fue el día del cuadro pobletano. Tiró de casta, pero el fútbol vive de goles. La Pobla se mostró muy indeciso en la zaga e impreciso en ataque. Ni Ñoño ni Virgili fueron los jugadores determinantes de otros encuentros, y se notó.

Al término del encuentro, el entrenador local lamentó «la mala fortuna del equipo en los goles» y catalogó la derrota de «duro castigo».

La primera clatellada a la Pobla

El filial grana, que encara no havia perdut cap partit, va caure golejada contra el Cornellà
Els tres primers gols dels del Baix Llobregat van arribar a pilota aturada i el quart, en una badada
20/09/10 02:00 - La Pobla de Mafumet - XAVI SOLÉ

La Pobla de Mafumet va caure golejada ahir a casa contra el Cornellà, en un dia per oblidar, ja que no li va sortir res bé, i va encaixar així la primera derrota de la temporada després de dos empats i un triomf en les tres primeres jornades de lliga.

Els primers minuts, en cap cas feien preveure el desenllaç final ja que els grana van començar forts, amb ritme, i buscant la porteria rival. El primer cop, però, arribaria ben aviat, passat el minut 10, amb una falta executada magistralment per Morón amb cama esquerra, que va deixar clavat Antonio David. Semblava que l'equip de Kiko Ramírez reaccionava, amb una passada de la mort d'Álvaro Rey que no va trobar rematador, però només va ser un miratge, ja que poc després de l'equador del primer temps, va arribar el segon clatellot. I altre cop, a pilota aturada, amb una falta penjada a l'àrea des del mig del camp. Enric, de cap, aprofitant-se de l'ensopegada de Denis, la va baixar i va superar amb un xut creuat Antonio David, que es va quedar a mitja sortida.

Era el 0-2 i aquest gol sí que va fer molt de mal a la Pobla, que va començar a mostrar els primers signes d'ansietat i nerviosisme. El Cornellà, ben plantat al darrere i fent gala del seu ofici, ja en tenia prou per incomodar el filial grana, que no trobava la manera de refer-se. Sí que és cert que el guió podria haver estat molt diferent si en el tram final de la primera part, l'encert hagués acompanyat primer Virgili, que després d'una gran jugada individual a l'àrea va xutar a la base del pal i, pocs minuts més tard, Álvaro Rey, que també va topar amb la fusta en un un contra un amb el porter visitant Talavera. Ahir, però, no era el dia de la Pobla i ni el descans ho va canviar.

En una de les primeres accions del segon temps ja va arribar la sentència, en una jugada altre cop desafortunada per als grana, que ahir, a pilota aturada, no en van veure ni una i van ser superats per l'alçada d'homes com ara David i Enric, que van ser els que van fabricar el tercer gol. El primer va rematar una falta penjada al pal i el segon va aprofitar el rebot per superar Antonio David, que ja estava batut (52'). Deu minuts després, el 0-4, obra de Juli, que aprofitant-se d'una indecisió clamorosa de Julio Rico i Chechi, va fer el seu segon gol en el dia d'ahir i va tallar tota reacció possible del filial grana, que en els dos partits que ha jugat a casa, no ha estat capaç de marcar cap gol.

LA POBLA DE MAFUMET: Antonio David, Julio Rico, Chechi, Denis, Ñoño, Jordi Roca (Oribe, 54'), Cristino (Sebas, 72'), Álvaro Rey, Alfons, Boniquet (Aitor Casas, 65') i Virgili.

CORNELLÀ: Talavera, Edgar, Melo, Jaume, Valentín, David, Juli (Moha, 66'), Pep, Enric (Fran, 75'), Gerard i Morón (Pol, 79').

GOLS: 0-1 (11') Morón. 0-2 (24') Juli. 0-3 (52') Enric. 0-4 (63') Juli.

ÀRBITRE: Díaz Melero. T.G.: Al local Denis; als visitants Juli, Enric i David. T.V.: Cap.

COMENTARI: Uns 500 espectadors. Abans del partit, es va fer un minut de silenci en memòria del jugador del Reus Jordi Pitarque, que també va jugar a la Pobla, i es va llegir una carta dirigida a ell.

Kiko Ramírez
ENTRENADOR DE LA POBLA DE MAFUMET
«Hem tingut un dia per oblidar, ja que no ens ha sortit res i a ells, en canvi, tot; hem mostrat massa dubtes però també crec que el 0-4 és un càstig massa dur»
«Ells han fet mèrits per fer algun gol, nosaltres hem fet dos pals, però ni així; i davant d'una falta tan ben xutada com la del primer gol, o l'ensopegada del segon, no pots fer res»
«Espero que a partir d'ara tinguem partits normals i que les desgràcies siguin per als altres i no per a la Pobla»

Gracias a El9 y a Diari de Tarragona por colgar las crónicas en la web.

No hay comentarios: